Det här ska inte få knäcka mig





"För ett år sedan mördades Max och Saga Jangestig. Emma Jangestig skadades så svårt att när hon vaknade upp på sjukhuset inte mindes något av händelsen."

Satt och kollade på kalla fakta, om fallet med tyskan som slog ihjäl Emmas två barn.
De började med att visa videoförhör där Emma var totalt blåslagen, hade svårt att prata men där hon ändå skulle försöka berätta det hon mindes... vilket var ingenting i det första förhöret. Några förhör senare mindes hon sina barn, och hon pratade om dom som att dom fortfarande fanns. Ingen hade berättat för henne att dom var döda, och själv mindes hon ingenting. När läkarna sedan försökte berätta för henne att hennes barn var döda så trodde hon inte på dom, hon sa att "dom är inte döda, läkarna vill bara skydda mig, för dom vill inte att jag ska sakna Max och Saga medan jag är här, jag vet att dom finns någonstans men jag vet bara inte var"

Jag fattar verkligen inte, den där tjejen är den starkaste, starkaste levande människan jag någonsin hört prata. Även när hon förstod att hennes barn inte fanns orkar hon, hon berättar, hon går tillbaka till huset där hennes två barn mördades, där hon själv nästan mördades.. Och hon orkar. Inte en enda gång gråter hon, den enda gången hon gråter är när hon får veta att tyskan döms till utvisning och livstid fängelse... och det är tamefan glädjetårar. 
Emma avslutar programmet med
"Jag kommer få tillbaka livsglädjen, jag kommer vilja leva vidare, det här ska inte få knäcka mig" 

Den tjejen inspirerar mig verkligen, att hon är så stark får mig att skämmas över såna saker som jag inte orkar med.
VILKEN SATANS TJEJ ALLTSÅ!

Kommentarer

Here you go:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0