ändrade planer = dåliga planer?

Japp, igår var planerna att gå ut till Erika och grilla.. Vi hamnade i Järna med en massa randoms folk från Ragnhild, i efterhand önskar jag att jag inte åkte dit. Man såg ingenting om man inte tog fram mobilen och tryckte upp den i folks ansikte och bländade dom, inte så trevligt kanske.. Men det här kunde ju vi ordna, tänkte vi.. Så efter 15 minuters vistelse i Järna knatade vi den ca 20 minuter långa vägen tillbaka till tågstationen för att åka hem till lugnet i Gnesta..
Tåget skulle gå 23.03 och klockan blev både 2 och 3 över men inget plingandes i högtalarna hördes om ett ankommande tåg.. Nu började osäkerheten smita fram på om det verkligen gick ett tåg.... matilda?!?!?!?!
Så kom det ju fram att matilda faktiskt inte var helt säker på om det gick ett tåg, jag började skrapa fötterna i backen och ångrade nu VERKLIGEN att vi ens tog tåget till järna.. DÅ plingar det till i maskinen och tåget rullar in, jag tror mitt hjärta slog ett extra slag av glädje, men när tåget väl stannade så var det där för att stanna för gott... tåget fortsatte alltså INTE till gnesta (jag upprepar, tåget gick INTE till gnesta) ............tystnad.......................

På stationen ville vi ju inte hänga kvar, vilket verkade vara ett vanligt ställe för järnafolk att hänga på en fredagkväll eftersom det satt fullt av bloooonda tjejer och coooooola killar på bänkarna. (ingen pik mot er) 
Men nej, vi gick tillbaka till blända-folk-för-att-se-något-stället... Som jag tidigare nämnde så tog det 20 minuter att ta sig dit, och tåget till gnesta gick om en timme, så vi hann praktiskt taget in och vända för att sedan traska tillbaka till stationen.... nämnde jag också att det tog 20 minuter? jojusste

Ser ni vilket underbart fin fredag jag hade? gå gå gå gå gå gå gå..
Gå från stationen till blända-folk-för-att-se-något-stället
Gå från blända-folk-för-att-se-något-stället till stationen
Gå från stationen till blända-folk-för-att-se-något-stället
Gå från blända-folk-för-att-se-något-stället till stationen
( VILKET ÄR 120 MINUTER.... 2 TIMMARS GÅENDE)
Väl i Gnesta var det varken slut på gåendet eller grillandet, jag frös och var trött.
Som ni märker var jag inte jättenöjd med min fredag, men mellan varven hade jag riktigt roligt,
- det kan jag tacka isabelle & matilda för .... (+ en tjej till som inte ska nämnas vid namn)
Vart jag än åker och hur tråkigt det än är så får ni mig att skratta och ha kul.
lite credit till min laxne-homie johannes också!

.... credit till er som orkat läsa också!

Kommentarer
Postat av: pontus

Din matte är inte på topp; "4*20=120?"

2009-04-21 @ 09:21:54

Here you go:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0