full fart framåt...

Kom hem från min 4-dagars semester på Åland igår eftermiddags (kan man säga så?) jaja, ni förstår.. Så åt jag middag med familjen, berättade om resan, sen blev jag rätt trött och lite nervös av tanken att  börja jobba nästa dag så jag antar att jag inte var världens raraste att ha och göra med. Jobbet var iallafall inget att vara nervös över, sommarjobbar nu 3 veckor på ett ålderdomshem för er som inte vet. Jag fick hjälpa till att servera frukost, bre mackor, koka kaffe, läsa tidningen, spela spel, snacka skit.. Umgicks med Anna-Greta, Alice och Ingrid hela dagen, mysiga tanter.

Åland var iallafall ett toppenavslut på mitt sommarlov, det sög i och för sig att matilda fick körtelfeber och var tvungen att åka hem efter första natten. Kvar blev jag, isabelle och caroline. Under de 3 första dagarna sov vi och åt om vartannat eftersom att vädret varken tillät bad eller sol. En tripp med flakmoppen hann vi med iallafall. På lördagen var det dags för rock off och förväntningarna av kvällen var väl lite sisådär, men ojojoj så bra det blev. Började med att vi helt ovetande om det slank in på över-18-års-sidan (inga leg kollades, ingenting) så isabelle prövar sig fram för att köpa dricka, lyckliga 17 åriga bellen kommer sedan leéndes tillbaka med två smirnof under armen. (Som vi även fångat på bild om ni bläddrar ner en bit) Sen hittade vi bekanta ansikten från Gnesta som vi tillbringade kvällen med, vi hade även sällskap av våra vänner från Åland. Satt inne på rock off fram till 12 någon gång, hann med att höra både veronica maggio och a camp och det hela avslutades med fyrverkerier. Vi tog oss sedan i samlad trupp ut på Mariehamns gator, hittade en cykel som tog oss vidare till en strand. Vid den tiden hade vi även fått två finnar med oss som är alldeles för gamla för att min mamma och pappa ska tycka att det är okej, men trevliga var dom. Tillbringade resten av natten och morgonen med sällskapet på stranden, supertrevligt. Runt halv 6 på söndagmorgonen skakade vi av oss finnarna och ringde efter skjuts hem. Det var verkligen en toppenkväll, satan vad roligt jag hade & jag vill bara säga tack svennar, tack finnar & tack ålänningar!

Mycket text och lite (?) bilder, fler slängs in på facebook med tiden..














Kommentarer
Postat av: ellen

världens bästa brudar<3

2009-07-29 @ 01:07:22
URL: http://elkan.blogg.se/
Postat av: sara

VEM ÄR HUNKEN PÅ SISTA BILDEN?!?! haha

2009-08-05 @ 11:11:04
URL: http://sarrelito.blogg.se/

Here you go:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0