fortsättning på galet

Efter en lång natts sömn knatar jag upp västergård, alltså en 20 minuters lång morgonpromenad med en 10 kilos väska på armen... där har ni en trött frida, denna trötta frida blev snart en förvånad frida. Jag öppnar dörren till skolan och kommer direkt in i ett mörkt rum med ca 4 gulklädda personer som även bär gasmask. Den ena sätter på mig ett slags armband med ett nummer på och beordrar mig att inte ta av mig det under dagen, den andra sprutar vatten på mig, den tredje dammsuger av mina kläder och den fjärde ser bara allmänt cool ut. När jag sedan kommer in i själva skolan möts jag av folieklädda möbler, ännu fler konstigt utklädda människor, plus någon slags blomma i mitten av cafeterian som tydligen kallades "månblomman"

Efter mycket funderande och snack med klasskamrater kom vi underfund med att detta var teater, musik & bild elevernas påhitt. Tydligen så var det här något som hände varje år.. teater, musik och bildeleverna får under en dag göra om skolan hur de vill.. så det var precis vad de gjorde. Denna månblomma som nu var placerad i mitten av cafeterian skulle tydligen föreställa den enda levande växten på jorden och den var mycket viktig för dessa konstigt utklädda människor.
Mycket konstigt hände under dagen, en överlevnadsritual skedde runt månblomman, oraklet befann sig på toaletten och sa att månblomman skulle dö... det andra som hände går inte ens att förklara. Jag gick med hakan i marken hela dagen för jag fattade verkligen iiiiingenting. Här är lite bilder iallafall som jag snott av josephine  


FOLIE, FOLIE OCH ÅTER FOLIE


MÅNBLOMMAN



ÖVERLEVNADSRITUAL RUNT MÅNBLOMMAN


ORAKLET PÅ TOALETTEN


JOSEPHINES ARMBAND, SÅNT MAN FICK NÄR MAN KOM IN


Kommentarer

Here you go:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0