RISE AND SHINE

heey, vilken underbar dag det é,
man kan vara som man é
och vi kan leva tillsammans....
du måste lyssna till dig själv, göra som du vill,
följa med musiken, inte sitta still..
det är en enkel regel, & den kommer inifrån..
tro på dig själv, tro på dig själv..
FÖR DET ÄR VAD DET HANDLAR OOOOOM.
tralalalalalallaa.

Ni kommer väl ihåg arthur... barnprogrammet? jag älskade det!

Och en underbar dag är det, vaknade öppnade gardinen och möttes av en strålande sol och blå himmel.. mums!
..... Men sen, då började jag höra ljud från garaget. Det var skrammel och krångel, röster och knak.. Kan det vara pappa? tänkte jag. Men sen hörde jag rösterna, två röster och ingen av dom tillhörde pappa. Så jag gick upp för att tjuvlyssna lite, och rösterna säger något jag inte alls förstår. De snackar typ.... polska? (och nej, ingen i min familj pratar polska, har någonsin snackat polska polska och KAN INTE polska) Tankarna snurrar runt i skallen, vad är dom ute efter? den rostiga bilen som står där? verktyg?... Sen kom jag på att det endast är en olåst dörr mellan mig och skurkarna, & där står jag i endast ett täcke.. vad gör jag om de öppnar dörren in till mig för att se om det finns något av värde där? hmmm... Jag springer in och väcker lillebror rasmus och berättar att det är polacker i vårat garage. Han skakar på huvudet men kommer ändå upp för att höra vad det är. Hans yrvakna ögon blir genast klarvakna och han ropar ut
"NÄ NU JÄVLAR"

Rasmus tänker då hoppa ut genom fönstret för att sen smyga runt och kolla vad dom små kräken håller på med. Jag får lite smått panik och ringer pappa.. 
Jag: Pappa ska det vara några i garaget? 
Papppa: i Garaget, nej det tror jag inte 
Jag: Det är några som river runt där..
Pappa: i garaget?!? Jag kommer..  

Feg som jag är ställer jag mig i fönstret och ser hur pappa stövlar ut och med en smäll rycker upp dörren till garaget........ tystnad..... väntan...... spänning....

Sedan kommer pappa ut igen, ler lite grann och förklarar lugnt att det bara var snickarna som hyr lokal av oss.
Kan dom polska?..... eeeh nääej, dom snackade ungerska... bra frida!


Kommentarer
Postat av: josephine

hahahah fyfaaaan va läskigt! (men lite ägd blev du allt också)

2009-05-08 @ 10:42:15
URL: http://josiea.blogg.se/
Postat av: Pppasen

Ja dom där snickarna är inte att leka med hund hade dom också :-)

2009-05-08 @ 11:13:08
Postat av: fridelinen

sv josie; hahaha. asläskigt!... och ägd tyvärr ja.

sv pappa; nej, så helt ofarliga var dom inte.

2009-05-08 @ 12:40:16
URL: http://fridelinen.blogg.se/
Postat av: thilda

artuuuur <3

2009-05-10 @ 15:28:58
URL: http://thildss.blogg.se/
Postat av: Becks

Artur <3

2009-05-10 @ 16:00:35

Here you go:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0