VALBORG

jag och mina tjejer har alltid sån tur med valborg... verkligen, det har vi.

Dagen bäörjade bra iallfall med besök på Vackstanäs i Carolines knasiga klass, sen tog vi oss in till Södertälje och käkade glass..

Sen var planerna var att åka till Nyköping och visst åkte vi dit, men efter några timmars gående och ett väldigt kort besök på en fest i en källare ringde vi vår riddare, vår räddare, vår egen chaufför...micke ekstrand! I väntan på honom hamnade vi på ett skabbigt litet gatukök intill busstationen. Där inne satt precis som vi, människor som hade blivit svikna av Valborgsmässoaftonen. Men humöret var på topp ändå och vi träffade ett gäng härliga raggare från Jönåker.
Efter en pommes och cola vinkade vi hejdå till raggarna och åkte hem till gnesta.
I'm going home, to the place where I belong......

Vi åkte hem till caroline och efter ett tag kom erik med tåget så vi gick och mötte honom, träffade en del andra filurer från Gnesta och resten av världen. Sen gick vi hem och sov typ.








Morgonen efter vaknade vi upp till ett strålande väder men ett inte lika strålande humör.. Visst var vi glada men inte särskilt pigga, inte jag iallafall och det vet jag fler som inte var. När vi vaknat till och ätit frukost gick jag, caroline och erik och köpte glass och satt i parken en stund. Sen hoppade erik på tåget som sakta men säkert tog honom till södertälje.
Någon timme efter det tog även jag mitt pick och pack och drog hem..





Kommentarer

Here you go:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0