5. Vad är kärlek?

5. Vad är kärlek?
Soma say love is a river, some say love is a silly song, some say love is all around us,
it lifts us up where we belong, some say love is hearing laughter in the rain.
But on the upper east side, we all know love is pain.
Gossip girl

Och det är väl lite så jag ser på det när det gäller förhållandekärleken. Gulligull with all due respect, men ändå, jag ser mer problem. Och jag vet, jag hade säkert sagt annorlunda om jag upplevt det men förhållandegrejen känns helt enkelt för komplicerad. När jag kommer dit, då äre uncomplicate it som gäller. Så svårt kan det inte vara.

Kärlek för mig är glädje. Jag skulle kunna säga att kärlek för mig är familj och vänner, för det är det självklart. Men hur vet jag det? För att dom ger mig så mycket glädje, såså mycket. Utan dom skulle ingenting jag gör vara roligt, det skulle inte finnas någon mening med något alls. Så för mig är kärlek och glädje lite samma sak, även om man kan vara glad utan kärlek så är det svårt att känna kärlek utan glädje. Nu blev det krångligt men jag hoppas att ni förstår hur jag menar för bättre än så kan jag inte förklara.



Kommentarer
Postat av: j.a

Tro mig, det går att göra det uncomplicated :)

2010-12-10 @ 17:45:50

Here you go:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0