kick back

Det är fredag och ni ska veta att det känns! Dagen har varit.. minst sagt rolig. Har en fet blind-date på gång som anordnas av ingen mindre än jytte och tack vare ett skämt och ett gäng märkliga grabbar ger jag min skoldag sex av fem toasters.

Teknikgymnasiet - där allting händer!
Det började med spontant skämt med spontant utvalda killar som hade turen att gå förbi mig idag på teknikgymnasiet. Jag låtsades känna allt och alla men förvirrade pojkar förklarade snällt att jag måste ha tagit fel och att vi inte känner varandra. En kort kille med bra humor kommer fram och frågar om jag inte kan lura hans kompis, och visst kan jag det. Efter mycket om och men lyckas de få dit sin kompis och han möts av en glad tjej som påstår att vi sågs på en fest förra helgen. På skoj gör josephine ett misslyckat försök till att filma det hela men som sagt, det var misslyckat. (Inget ljud och dålig bild) Till slut ber jag så hemskt mycket om ursäkt och kryper till korset och säger att jag måste tagit fel på person. När vi går därifrån ropar plötsligt killen som bett mig lura hans kompis "vem var det som filma?" Vi fortsätter gå, går in på lektion och snipp snapp snut så var sagan slut.... eller?

Åsa håller lektion om radions historia när det knackar på dörren, och vilka har vi här då? Jo, gänget från teknikgymnasiet. De var inte ute efter autografer utan bråk. Åsa förklarar att vad de än vill så får de ta det efter lektionstid men de låter henne inte stänga dörren utan sätter fötter i vägen. Janne kommer till slut och pratar de unga männen till rätta och det blev en del höjda röster och fula ord.. De var alltså arga över ett skämt som de själva bett mig att göra, vilka hästar var det som inte var i stallet?

Kvällen blev inte som planerad men lördagkvällen kommer istället att sparka rumpa. Den kommer tillbringas i nyköping med dans och höjda glas.

nyköping, sommar 09




Kommentarer

Here you go:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0