<<

Tänk vad mycket slumpen kan göra. Den avgjorde vilken klass man hamnade i på högstadiet eller vilket jobb man fick av kommunen förra sommaren. Det i sin tur ledde till vilka personer man träffade, vilka kompisar man fick och kanske till och med avgjorde hur man var som person. Jag brukade ofta tänka på det där när jag gick på högstadiet, "tänk om jag hade hamnat i den klassen, vilka hade jag varit med då? vem hade jag varit då?" Jag tyckte också alltid att jag haft sån tur och det tycker jag fortfarande. Det där med slumpen är ju ingenting man kan göra något åt eller påverka egentligen. Det är svårare när det kommer till det där med att välja själv - välja gymnasie, dumpa eller ge det ett försök till, våga chansa eller inte våga, säga upp sig eller jobba kvar. Vad du än väljer kommer du alltid att fråga dig själv "valde jag rätt?". Och jag vill säga att man ska välja att våga, att man ska chansa för att hellre ångra det man gjorde än att ångra det man inte gjorde.. Men när jag väl är där så känns det lättare och säkrare att bara fega ur, så jag tar ett steg tillbaka.

Kommentarer

Here you go:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0