en helt vanlig dag..

Det blidde en hemmahelg ja, som inte var planerat, men som sen var planerat, som sen inte var planerat men blev hem ändå. Efter mycket om&men valde jag att åka hem istället för att åka till nyköping träffa lite nytt folk, ha roligt och skoja runt.. Än så länge kan jag inte säga om mitt val var rätt eller fel, men med tanke på att jag har en potatisgratäng som står och steker i ugnen så känns det som att den gör det värt att stanna hemma...
"steker i ugnen" ... hmm, det lät inte helt rätt. Men det låter ganska glassigt&glammigt&flashigt.. höhö.

Mr.Storebror och Ms.StorebrorsFlickvän har precis anlänt till the house. (pontus&rebecca)
även dom har gjort ett försök att vara aktiva i bloggvärlden, det är lite roligt.
kolla in den här...

Annars har det varit en gaanska händelserik dag, började dagen på stadshuset med en politisk sekreterare som mina politikvänner jämförde med en rumpnisse. Rumpnissen hette Ann-Marie och snäll som hon var kom hon och hämtade oss i reciptionen, vi skulle då följa med henne uppför en hyfsat lång trappa ändå. I denna trappa, bland alla dessa kostymklädda män och kvinnor, går Josephine Andersson som gör ett tappert försök att fint smälta in i den miljön hon är i... Hon lyckas däremot inte så bra (vilket jag tyckte var roligt) och det slutar med att hon på dom sista trappstegen snubblar på sina egna fötter och ramlar. Snabb som attan var hon upp på benen igen och lite credit ska hon allt ha för att ingen av de kostymklädda rumpnissarna såg hennes snesteg.. Vi vanliga, dödliga moderater såg tur nog alltihopa och fick oss ett gott skratt.
 
Dagens roligaste var nog när Oggy fick en färsk frukt i bakhuvet... eller det skulle ha varit dagens roligaste om inte josse totalmissade och kastade äpplet i ryggen på han istället. Kort och gott failade josephine i stort sett hela dagen.

POTATISGRATÄNGEN VÄNTAR!


Kommentarer

Here you go:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0