veckans sista, allra sämsta dag.

söndagar är en dag för alla deppares dag som inte vill vakna upp nästa morgon för att gå till skolan,
trots det så är söndagar en ganska mysig dag. Min söndag var mysig iallafall,
vaknade ganska tidigt av hunden som puttade ut mig ur sängen... nästan.
Familjen Lindquists hund är inte som alla andra som ligger i en skabbig hundkorg om nätterna.
Nejnej, hon är en familjemedlem och ska behandlas som en. Här delar vi på allt och där ingår även
sängen OCH täcket... Zeera sover nämligen alltid under täcket, inga undantag. Trots att hon är så liten så
kan jag vakna minst 3 gånger på en natt av att hon trycker in sina klor i mitt lår för att putta ut mig från sängen.
men.. I'm not going down without a fight, såå stark som jag är trycker jag tillbaka och för det mesta är det Zeera som till slut är tvungen att ge sig.

Igårkväll gjorde jag även ett tappert försök till att få Zeera att sova under lillebrors täcke istället för mitt ( Rasmus och jag sover i samma rum nu när vi kollar OC) Med en massa lockande från rasmus sida, och med hjälp av att jag puttade bort Zeera till hans sida fick vi henne att stanna där.... Resultatet blev att rasmus konstaterade att Zeera inte gillade honom längre eftersom att hon satt på hans täcke och konstant stirrade på mig, i väntan på att jag skulle säga något som "kom och lägg dig här då" och lyfta på täcket... Men som jag nämnde tidigare så är jag en mycket stark kvinna och kunde stå emot hundögonen. Nu skulle jag äntligen få mig en heeel natts sömn... Men jag trodde fel, även denna natt vaknade jag av Zeeras klor i mina lår. Hon hade alltså lyckats krypa in under täcket medan jag sov. den rackarn...
Nu har jag skrivit ett helt inlägg om vår hund.. nödvändigt.

Åter till vad jag gjort denna söndagen:
åkte upp till skärholmen med lillis, kom hem med:
- converse skor
- hög, svart kjol.
- t-shirt
- spetslinne.

Nu ska vi spela spel & sen blir det OC.
puss!

Kommentarer
Postat av: Åsa

ja den lilla söta hunden! Kan än idag känna känslan av de små fina klorna mot låren :) Men hon är för gullig, pussa henne från mig. Hoppas allt är bra! Kram

2009-01-25 @ 19:38:58
Postat av: Hannah

haha guud vad jag skratta åt detta inlägg. ;) det var faktist kul att läsa. :D puss o kram storasyster

2009-01-25 @ 22:35:35
Postat av: fridelinen

sv åsa; du får la komma hit på sportlovet och stanna en natt, låna den rackarn :) hon saknar nog dig.



sv hannah; ja hon är ju lite rolig ;)

2009-01-26 @ 19:53:37
URL: http://fridelinen.blogg.se/

Here you go:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0