I have a dream.

Drömresa, min drömresa. Jag älskar att resa, kanske inte just själva resan. Att flyga är inte riktigt min grej, jag har nog fått det från pappa. Men några timmars oro, lite fjärilar i magen och skakiga ben är värt för en vecka i värmen. För det är precis vad jag vill ha, en vecka i värmen. Men om jag verkligen skulle måla upp min drömresa, hur skulle den se ut?

När jag har rest har jag alltid gjort det med min familj, om nu inte klassresan till Gotland i sexan räknas och några turer till åland. Men när någon säger "resa" så är det för mig utomlands, till värmen, sol & bad, hotell. Vad jag drömmer om är att åka med några kompisar, och nu låter det som jag pratar om vilka kompisar som helst, vilket jag självklart inte gör. Jag vill åka med mina fina, fina allra finaste. Precis som vi planerade förra sommaren men som aldrig blev av då plånboken inte ville vad jag ville.

Jag skulle vilja åka till ett varmt ställe, med bra shopping, pool på hotellet, nära till havet.. Och även fast jag inte är ett jättefan av havet så vill jag ha det nära. Och även fast jag inte alls är något fan av fiskarna i det så vill jag lära mig surfa. Det vore så sjukt coolt. I  januari 2009 var jag med min familj på fuerte ventura, där surfades det hela tiden och det såg hur tufft ut som helst. Jag vill ha en resa med lagom mycket av det mesta. Det ska inte vara så lugnt så att det blir tråkigt, men det ska inte vara så mycket att man inte hinner koppla av. Jag vill resa och inte ha så mycket planerat. Jag vill åka iväg och veta ungefär vad vi vill ha gjort innan vi åker hem, men annars tar jag det gärna som det kommer. - fint sällskap, i ett varmt land, på ett fint hotell, med pool, men nära till havet, med fin strand, där jag kan lära mig surfa, nära till stan, med bra shopping, något bra uteställe.
Så skulle min drömresa se ut.    

Och den tävlar jag om på resebokningen.se där man kan vinna fina priser. Läs mer om tävlingen här.






Kommentarer

Here you go:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0